پنجاه کیلو آلبالو در شبکه خانگی | داستان فیلم و بازیگران
پنجاه کیلو آلبالو " به زودی به شبکه نمایش خانگی می آید
.به گزارش روابط عمومی موسسه سینما ۲۴ بعد از چندین ماه پیگیری مستمر و انجام اصلاحات مورد نظر اداره کل نمایش خانگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی دربازبینی های متعدد ، نسخه نهایی فیلم "پنجاه کیلو آلبالو" مورد تایید قرار گرفته وپروانه نمایش خانگی این فیلم با طی مراحل اداری صادر می گردد
پنجاه کیلو آلبالو در شبکه خانگی | داستان فیلم و بازیگران
عبارات مهم : مانی حقیقی – شبکه خانگی در نسخه نهایی کلیه مواردی که باعث اکران نیمه تمام این فیلم گردیده بود،اصلاح شده است هست. ضمن آن که نسخه نهایی فیلم مذکور موردبازبینی مدیران ارشد شرکت سینمایی قرار گرفته است
.
بر اساس برنامه ریزی های انجام شده است نسخه نمایش خانگی این فیلم بزودی به وسیله شرکت هنر اول در سراسر کشور توضیع می گردد..
کمدى "پنجاه کیلو آلبالو" به کارگردانی مانی حقیقی با فروش ١۵ میلیارد تومان چهارمین فیلم پر فروش سینمای کشور عزیزمان ایران در سال ٩۵ بوده است
مانی حقیقی | شبکه خانگی | کارگردانی | داستانک | کارگردان | بازیگران | داستان | ازدواج | آلبالو | داستانک | تماشاگر
.
بازیگران این فیلم عبارتتد از : ساعد سهیلی، هستی مهدوی، پژمان جمشیدی، آزاده صمدی، علی صادقی، مهران غفوریان، افسانه بایگان، فرهاد آییش، بهنوش بختیاری، سیامک انصاری، ویشکا آسایش، هادی کاظمی، داریوش اسدزاده، سروش صحت و مانی حقیقى
پنجاه کیلو آلبالو در شبکه خانگی | داستان فیلم و بازیگران
خلاصه داستان
داستان از مجلس عروسی مرجان شروع میشود. در میانههای عروسی مأموران جهت دستگیری داماد خلافکار وارد میشوند و میهمانان هم فرار میکنند. در این میان ریختن آب آلبالو روی پیراهن داوود باعث میشود تا دوست داوود که خیال میکند او تیر خورده لباسهای او را در بیاورد و او را به داخل اتاق ببرد آیدا(هستی مهدوی فر) هم تصادفاً به همان اتاق میرود و یک مأمور آنها را باهم میبیند مرجان در اتاق را قفل میکند تا داماد خلافکار نتواند فرار کند داوود(ساعد سهیلی) که نمیتواند از اتاق خارج شود تا لباسهای خود را به تن کند یک مانتو خانمانه میپوشد و از منزل خارج میشود او سوار ماشین آیدا میشود ماشین آنها با ماشین پلیس تصادف میکند و مأموران که فکر میکنند آنها با هم رابطه داشتند بازداشتشان میکنند.
مانی حقیقی | شبکه خانگی | کارگردانی | داستانک | کارگردان | بازیگران | داستان | ازدواج | آلبالو | داستانک | تماشاگر
بازپرس (سیامک انصاری) که آدم سختگیری است از آنها سؤال جواب میکند آیدا جهت رهایی از سؤالها به دروغ میگوید آنها همسران هستند فقط رسماً عقد نکردند بازپرس یک روز به آنها وقت میدهد تا عقد را رسمی کنند. آنها این کار را انجام میدهند و روز بعد سند را آزاد میکنند. آنها جهت گرفتن طلاق به محضر میروند، از طرفی آیدا میخواهد تا با مانی(پژمان جمشیدی) ازدواج کند و به کانادا برود و باید ظرف ۱۰ روز آینده این کار را انجام دهد. آن جا به آیدا میگویند دست کم سه ماه و ده روز بعد از طلاق میتواند ازدواج کند آیدا و داوود تصمیم میگیرند تا جهت آیدا شناسنامه المثنی بگیرند و جهت این کار به آبادان که محل صدور شناسنامه آیدا است باید بروند. از طرفی عروشا اژدری(آزاده صمدی) هم که نامزد داوود است به همان هتل محل اقامت آنها میرود و تصادفاً به اتاق آیدا میرود او دوست و همکلاس آیدا بوده و از روی حلقه آیدا متوجه ماجرا بین داوود و آیدا میشود.
پنجاه کیلو آلبالو در شبکه خانگی | داستان فیلم و بازیگران
داوود موفق میشود شناسنامه المثنی جهت آیدا بگیرد. ولی در این سفر به تدریج این دو به هم علاقهمند میشوند و در بازگشت به پایتخت کشور عزیزمان ایران میگویند میخواهند باهم ازدواج کنند. تا این که بعد از شنیدن این خبر، مانی (پژمان جمشیدی) خودکشی میکند و آیدا تصمیم میگیرد به خاطر مانی با او ازدواج کند و این عنوان را به داوود میگوید.
در روز عروسی مرجان متوجه میشود این خودکشی صحنه سازی بوده و مانی به آیدا دروغ گفته او که موفق به تماس گرفتن با آیدا نمیشود به داوود اطلاع میدهد آنها خودشان را به مجلس عروسی میرسانند و حقیقت را به آیدا میگویند آیدا بعد از شنیدن حقیقت از ازدواج با مانی منصرف میشود و تصمیم به ازدواج با داوود میگیرد.
بررسی فیلم ۵۰ کیلو آلبالو
حتما با این جمله از سوی بعضی کارگردان های کمدی ساز آشنا هستید: این فیلم فقط جهت خنداندن تماشاگر است و بس! این واژه شبیه اصطلاح بساز و بنداز در میان بعضی معمارانی است که تعهدی به مردم شریف احساس نمیکنند. همین فیلمسازان احتمالا نمیدانند فیلم کمدی یکی از محترمترین و دشوارترین ژانرهای سینماست. قواعد ژانر در سینمای کمدی شدیدا کلاسیک و غیرقابل تغییرند. ذرهای انحراف از آن؛ فیلم را به یک کمدی سطحی و سخیف تنزل میدهد. روندی که جهت «۵۰ کیلو آلبالو » روی داده دقیقا همین هست. در ایام عید ۵۰کیلو آلبالو مانی حقیقی در عین ناباوری حدود سه میلیارد تومان فروخت و در نهایت ناباوری در کمتر از دو هفته فروش آن از مرز سه میلیارد تومان گذشت. این فیلم که در بیش از ۴۰سینما در پایتخت کشور عزیزمان ایران و شهرستانها اکران شد دو میلیارد و ۴۳۰میلیون در پایتخت کشور عزیزمان ایران و ۶۲۰میلیون تومان در شهرستان فروخت و تا یکماه دیگر نیز بر پرده خواهد بود.
داستان ۵۰ کیلو آلبالو که در ژانر کمدی رمانتیک تولید شده است است از مجلس عروسی مرجان شروع میشود. در میانههای عروسی ماموران جهت دستگیری دامادخلافکار وارد میشوند و مهمانان هم فرار میکنند. در این میان ریختن آب آلبالو روی پیراهن داوود باعث آشنایی ناگهانی او و آیدا میشود و اتفاقات ناخواستهای جهت آنها میافتد.
پیش از این کارگردان ۵۰ کیلو آلبالو گفته بود که از فیلمش انتظار چیزی جزء خنده نداشته باشید. اکران ۵۰ کیلو آلبالو نشان داد این فیلم تجاری است البته تفاوت این فیلم با دیگر کمدیهای اجتماعی انبوه حضور بازیگران نام آشنا و تعدد نقشهای کمدی بود. روندی که نتیجه هم داد. مانی حقیقی همین بازیگران را دور تا دور کشور عزیزمان ایران گردانده و همه رقم گریم نیز بر صورت آنها انجام داده تا هرچه زیاد ۵۰ کیلو آلبالو خندهدار شود. روایت در ۵۰ کیلو آلبالو نمایش آدمهایی است که سرخوشانه قرار است ماجرا آفرینی کنند و تماشاگر نیز از ته دل بخندد و شاید در دلش بگوید پول بلیت حلال سازنده و کارگردان. این یک روی سکه است! رویی قابل تصور و قابل دریافت و با هیچ پز روشنفکرانهای نمیتوان موفقیت ۵۰ کیلو آلبالو در جذب مخاطب را نادیده گرفت. مردم در ایام تعطیلات به سینما رفتند تا ۵۰ کیلو آلبالو را ببینند و باعث شدند این فیلم به فروشی خارقالعاده دست پیدا کند. تماشاگران، بازیگران محبوب و کمدینهای مشهور را در کنار بازیگران تئاتری و خوشنام مشاهده کردند و از خلق ماجراها به وسیله آنها دلشاد شدند. روی دیگر سکه، ولی یقه کارگردان را میگیرد. مانی حقیقی فیلمی ساخته که بفروشد. ولی او باید خودش را ملتزم به رعایت حداقل استانداردها میکرد. کاری که اصلا بدان توجه نداشته و با گفتن ۵۰ کیلو آلبالو جهت خنده محض تماشاگر است باعث شده است کارش یک اثر کمدی نازل پر از اغراق و شلوغکاری باشد و این شلوغکاری نه تنها با همراهی گریمهای عجیب و غریب و پوشش تعجببرانگیز شخصیتها بلکه با هر ترفندی از موسیقی گرفته تا شوخیهای رکیک دخیل شده است است تا تماشاگر به خنده بیفتد.
در فیلم با چندینه زوج همراه هستیم که پرسشها مشابهی دارند. ازدواج و طلاق مصلحتی و آشناییهایی بیپایه و اساس هتک حرمت به سینمای کمدی هست. داستانکهای موازی در این فیلم چیزی جز تکرار حرفهای رکیک و خارج از عرف نیست و هیچ ربطی منطقی به هم ندارند . با این همه شیرینی خوردن هم ممکن است دل آدم را بزند. کمدیهای اجتماعی عمدتا در دام همین خندهها و مطایبههای سخیف میافتند و ۵۰ کیلو آلبالو نیز از اینگونه آثار هست. شخصیتهای کاریکاتوری گاهی به دل نمینشینند. در این بین نماهایی نیز وجود دارد که قصد داشته فیلم را موجه و هنری نشان دهد. ولی این اداها نیز چارهای از این درهم گسیختگی دوا نمیکند. ۵۰ کیلو آلبالو به مثابه یک گونی است که در آن همه چیز دست دوم یافت میشود. ولی بعید است چیز به درد بخوری جهت کسی در آن یافت شود.
پنجاه کیلو آلبالو